APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 13, 2011

tHiS hOw ThE tHiNgS hApPeN

29 Disember 2010, Jam 2211

Lama betul dah tak tulis blog. Sibuk sikit kebelakangan ni kot. Aku ni baru je menerima kerja sebagai BR Smart di Bank Rakyat Kuala Selangor 13 Disember lepas. Maklumlah, budak baru dapat kerja. Kena la push sikit. Kalau tak nanti lambat la nak duduk sama level dengan BR Smart yang lain. Aku masih lagi belajar untuk membahagikan masa antara kerja dan waktu peribadi. Bukan apa. Kerja sebagai BR Smart ni agak penat memenatkan. Kita kena ikut jadual pelanggan yang nak berurusan. Katakan kalau pelanggan cuma lapang waktu malam, terpaksa lah ikutkan juga. Kena berkorban sikit.

Tapi post kali ni aku tak nak lah ceritakan tentang kerja. Aku nak ceritakan tentang apa yang berlaku masa 25hb Disember 2010. Tarikh ni merupakan tarikh keramat bagi insan bernama Liyana binti Mohd Zabidi. Tarikh ini merupakan tarikh ulangtahun kelahiran bagi dia yang kini genap berumur 21 tahun.

Macam-macam yang jadi masa nak tunggu tibanya tarikh ni. Aku lupa nak tempah cup cake, dia merajuk. Aku tak confirm boleh dapatkan kereta masa tarikh tu, dia merajuk lagi. Aku tak sempat nak belikan hadiah untuk dia, dia merajuk jugak. Dia cakap nak buat sambutan sekali dengan reunion sekolah, dan aku cakap segan nak join, pun merajuk jugak. Jadi, skill memujuk aku ni patutnya dah semakin bertambah bagus sebab kerap memujuk dia masa nak tunggu tarikh 25hb tu. Hehe.

Kami cadang nak raikan sekali dengan member sekolah menengah dia. Tapi last sekali tak ada yang dapat join. Jadi, berdua je lah kami raikan kat Pantai Teluk Kemang, Negeri Sembilan. Aktiviti kat pantai, macam biasalah. Berkelah dan juga mandi laut.

Tapi ada satu perkara yang memang tragis. Kat sini memang terserlah ke-bongok-kan aku. Ada ke patut datang birthday dia tapi tak bawa hadiah. Dan yang lebih memalukan ialah birthday girl tu pulak yang bagi hadiah kat aku. Dah macam birthday aku pulak. Oh tidak! Sungguh memalukan. Ni la hadiahnya. Aku edit sikit gambar tu. Biar sentuhan photoscape aku kali ni berbeza sikit berbanding gambar-gambar lain yang aku edit.


Hadiah yang aku terima ialah dompet berjenama Emperial Horse. Brand mahal ni. Bila aku buka dompet ni aku nampak ada 1 gambar. Eh, ni gambar pasport girlfriend aku ni. Mana dia dapat. Agaknya dia member baik dengan girlfriend aku kot. Tak pun dia ni la girlfriend aku sebenarnya. Hehe.

Oleh sebab aku lupa nak belikan hadiah masa birthday dia, ni tadi aku baru je belikan hadiah untuk dia tadi. Dan aku dah siap-siap bungkus. Tapi aku tak ada kamera nak ambil gambar hadiah ni. Mungkin kemudian aku akan upload kan gambar lepas dia buka hadiah tu. Hadiah merupakan seutas jam tangan. Cantik ke tak, aku tak tau. Tunggu tuan punya jam cakap kat aku nanti. Harap-harap cantik dan kena dengan citarasa dia.

p/s: Bagi yang girlfriend/boyfriend korang punya birthday dah dekat, baik korang belikan cepat-cepat. Kang jadi macam aku ni. Buat malu je.

2 comments:

-yana mz- said...

but i'm still happy..i got ring n watch..=)

Ron Fitri said...

ahaha..nasib baik kte ni pndai tau.,tak dapat bagi hadiah, belikan hadiah time tu jgk...