APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 13, 2011

~TeRiStiMeWa~

28hb Januari 2011, Jam 2311

Tengok jam tangan, pukul 11.11 malam. Tengok sikit tarikh hari ni, 28hb. Esok 29hb, lusa 30hb dan hari yang dinanti-nantikan pun tiba.

"31hb Januari 2011"

So, kenapa dengan 31hb Januari 2011 ni? Ada sesuatu yang istimewa ke? Haa. Tarikh ini lah bakal menjadi tarikh gaji pertama aku sebagai seorang BR Smart di Bank Rakyat Kuala Selangor. Wow! Tak sabar nak tunggu berapa la agaknya gaji aku ni. Hopefully mampu untuk menjadi pembakar semangat aku untuk terus menerus berusaha dan meningkatkan prestasi aku.

Dalam kepala dah fikir dah nak buat apa dengan duit yang bakal aku dapat nanti. Dah nampak macam-macam. Normal lah tu kan. Cuma bezanya kalau wanita, gadis-gadis dan ibu-ibu, bila gaji je perkara pertama yang mereka nampak ialah Shopping Complex. Macam-macam benda yang nak di belinya. Beg baru, baju baru, bak kata orang tua-tua, serba baru.
Tapi aku lelaki. Jadi, berbeza lah apa yang nak dibelinya. Bila dapat gaji, mula la fikir nak gantikan spare part kenderaan yang dah rosak, nak beli beras kat dapur yang dah habis, nak langsaikan hutang-piutang, nak bagi mak ayah duit jajan diorang, macam-macam lagi. Tak muat kalau nak senaraikan semua. Jadi, moral of the story, berbelanjalah pada apa yang anda mahukan asalkan tidak melebihi kemampuan diri. Jangan tahu swap Credit Card ke. Kang akhir bulan tak tahu nak bayar bil macam mana.



Dan turut tidak dilupakan, pada tarikh ini juga lah mak aku dilahirkan. Belum sampai tarikh 31hb Januari, jadinya tak boleh la nak wish Happy Birthday dulu. Kena tunggu. InsyaAllah gaji nanti kami anak-anak mak cuba buatkan surprise untuk mak. You are the best Mum ever. Terima kasih, mak.

2 comments:

-yana mz- said...

ehem2..byk duet..hehe

Ron Fitri said...

byk la jugak...tapi baru brpe hari dah spend byk sgt...ades..