APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 13, 2011

...BeRkOnGsi DaN MeMpRoMoSi...

14hb Januari 2011, Jam 2010

Itu lah topik entry untuk kali ini. Bagi yang tak faham, baca translate dalam bahasa ibunda anda iaitu berbunyi

...sHaRiNg aNd pRoMoTiNg...

Apa yang nak dikaitkan antara dua perkara ini? Nak promote multi-level marketing ke apa? Kalau nak tau, teruskan pembacaan anda.

Ceriteranya bermula di sini. Tadi singgah di Cyber Cafe a.k.a C.C. di sekitar Pekan Meru. Mula-mula online, mesti lah log-in facebook dulu, tengok update dan sebagainya. Lepas tu baru mula pembacaan terhadap blog-blog yang saya follow. Antara blog-blog yang dibaca, ada 1 blog yang menarik perhatian. Dia mengiklankan tentang produk kesihatannya kepada semua blogger-blogger. Jadi dari situ muncul idea untuk menukilkan tentang produk yang aku pasarkan.


Kad perniagaan a.k.a Business Card in agak pelik sikit. Nama di hadapan, contact number di belakang. Produk yang aku pasarkan ini merupakan produk Bank Rakyat iaitu Pembiayaan Peribadi-i 1-Aslah atau lebih dikenali sebagai Islamic Personal Financing. Promosi ini khas untuk kakitangan kerajaan, badan berkanun, Government Listed Companies, dan juga swasta yang berpanel dengan Bank Rakyat.

Dengan kadar keuntungan serendah 3.25%, kadar ini secara tidak langsung menarik ramai individu yang berkelayakan untuk melanggan pakej pembiayaan yang 100 peratus berlandaskan Syariah berasaskan prinsip Bai al-Inah. Maknanya di sini, bagi yang beragama Islam, sekiranya melanggan pakej ini, anda mendapat lebih nilai berbanding bank dan juga koperasi lain disamping tidak perlu risau tentang wujudnya unsur-unsur yang menyalahi prinsip Islam seperti Riba', penipuan dan sebagainya.



Dan berita baik bagi kakitangan kerajaan berstatus kontrak. Keistimewaan di Bank Rakyat Kuala Selangor ialah kami menerima kakitangan kerajaan berstatus kontrak untuk membuat pembiayaan.



Banyak lagi yang hendak dipromosikan. Tapi cukup lah setakat ini. Bagi yang berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut tentang pembiayaan peribadi-i 1-Aslah ini, hubungi nombor yang tertera di atas.

No comments: