APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 13, 2011

AkU dAn DiA

12 Februari 2011, Jam 2211

Assalamualaikum w.b.t., dan salam sejahtera.

Pukul 7.00 malam aku gerak daripada office di Kuala Selangor. Dan lebih kurang pukul 7.30 aku sampai rumah. Tepat jam 8.15, aku dengar ada bunyi kenderaan. Aku jengah lah kat tingkap. "Pit, cik Mat ni". Okay. Ingatkan sapa tadi. Dia datang sama-sama dengan anaknya yang bernama Adam Irfan. Post kali ni aku tak ada nak ceritakan apa-apa berkaitan yang berlaku hari ini. Cuma bila aku ternampak Adam Irfan tadi, aku selalu dengar orang akan cakap "Eh, kembar Fitri dah datang. Muka ko dulu macam ni la Pit masa kecik-kecik dulu".

Aku tak percaya dan tak pernah akan percaya bila orang cakap macam tu. Aku ambil album lama. Tengok balik gambar aku dan bandingkan dengan budak kecik tu. Tak sama pun. Tapi orang tetap cakap sama macam aku dulu kecik-kecik. Jadi, aku nak attach gambar Adam Irfan dan juga Muhammad Fitri sewaktu umur aku sebaya dengan dia dan anda blogger buatlah pernilaian tentang perbezaan kami.



Yang sebelah kiri Adam Irfan. Sebelah kanan Muhammad Fitri. Beza kan? Tak sama kan? Apa la diorang ni cakap aku sama pulak dengan Adam Irfan. Okay. Dah alang-alang aku post pics masa kecik-kecik, aku teringin nak tinggalkan lagi beberapa gambar masa aku beby dan ketika zaman sebelum persekolahan.



Ni aku pun tak pasti masa umur berapa bulan. Tapi yang pasti aku belum pon reti nak merangkak. Bersemangat! Tengok tu. Kecik-kecik dah pandai makan rambutan.



Iyah! Ni gambar si adik membuli si abang yang asyik menangis je. Amik kau.



Ni pula gambar kami empat bersaudara. Kami berempat lah yang menjadi cucu Haji Sarham generasi yang awal. Dari kiri Muiz (cucu ke-4), Faiz (cucu pertama - abang aku), Fitri (cucu ke-3), Adil (cucu ke-2).



Gambar ni ketika zaman sebelum pra-sekolah pun. Mak aku cakap aku ni bulat pendek. Tak macam abang aku yang kelihatan lebih seimbang masa tu.



Last one, ni dia gambar terakhir. Aku meng-kiss abang aku. Haha! Menangis abang aku kena rogol dengan aku.

p/s: sapa-sapa yang ada gambar masa kecik-kecik, meh la join upload dan share kepada blogger. Gelak sendiri beb bila tengok balik.

3 comments:

imejiner said...

seriusli. aku pun ada gambar dkt pasu, pakai baju sama dgn kakak aku. oh. mmg tu cara begambar zmn dulu.

kan? =]

-yana mz- said...

comel nyeee...hee

Ron Fitri said...

tort - ahaha...mane gmbar ko kecik'2...kasi la share sikit...tgk aku yang comei ni...

liya - jgn jeles...awk tak comei mase kecik...