APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 20, 2011

HaRaPaN PaLsU...AgAiN~

19 Februari 2011, Jam 2004



Nampak tak router ni? Benda ni dah lama dah kat rumah aku. Kalau tak silap lebih daripada 2 bulan. Tapi nampaknya sampai sekarang masih lagi tak ada internet. Router ni macam bagi harapan palsu lah. Dulu kami pernah cuba nak masukkan internet kat rumah ni masa bulan Mei 2010. Tapi pihak telekomunikasi ni cakap tak boleh sebab tak ada port yang cukup. Masa tu memang dah jadi harapan palsu dah. Tiap-tiap hari mengharap internet boleh masuk. Last sekali kena ambil balik lah router tu sebab internet tak boleh nak masuk.

Tapi pada November 2010, pihak tu cakap dah ada sebab pihaknya dah upgrade. Jadi, kami sekeluarga memang berhajat sangat nak pasang. Kami pun apply lah lagi. Tapi nampaknya macam harapan palsu lagi je kali ni. Kalau yang lama nampak juga technician datang rumah dan check ada masalah ke tak. Sampai kami dah kenal dan ngam dengan dia. Tapi yang kali ni langsung tak pernah nampak technician datang. entah orang ke, monyet ke, unta ke. tak tau lah. Lagi la bagi harapan palsu.

Nasib baik la kat rumah aku ni line broadband tak best. Kena pulak P1 WiMax dan Yes! pun tak sampai lagi kat sini. Kalau tak, memang aku dah apply yang lain dah. Tak sanggup dah nak tunggu yang sekarang ni.

2 comments:

-yana mz- said...

sbr je lah k..

Ron Fitri said...

tu lah...bak kate cite kak limah, sabo je la..