APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 20, 2011

PeLaBuRaN eMaS

19 Februari 2011, Jam 2041

Pelaburan terbaik ialah pelaburan emas dan hartanah. Betul tak? Memang aku akui dan sekarang ni aku tengah cuba nak mempengaruhi mak aku supaya melabur emas. Risau aku tengok mak aku tu. Dia baru je keluarkan duit KWSP akaun ke-2. Kalau tak dilaburkan memang confirm habis dalam tempoh tak sampai setahun pun.



Tadi Bank Rakyat cawangan Kuala Selangor ada buka booth di SK Bandar Baru Kuala Selangor.Macam biasa, nak mempromosikan produk bank lah katakan. Dan secara kebetulan, ada seorang cikgu ni nak bertanya tentang produk bank. Dia cakap nak buat beli emas. Ha! Macam tau-tau je cikgu ni kan. Aku tanya dia lebih lanjut tentang pelaburan emas. Rupanya dia ni agen untuk pelaburan emas daripada syarikat Public Gold Sdn Bhd.



Anda semua tau tak, kalau kita jual emas macam rantai, gelang dan cincin, wang tunai yang kita akan dapat adalah cuma 80% daripada harga semasa emas tu. Sebagai contoh kalau harga semasa bagi rantai emas tu ialah RM2000, harga jualan emas tu ialah RM1600. Tapi berbeza bagi wang Dinar Emas dari Public Gold ni. Bagi emas dari Public Gold sekiranya dijual semula kepada agen Public Gold, harga jualan yang kita dapat ialah 94% daripada harga semasa emas tersebut. Katakan harga semasa bagi emas Public Gold ialah RM 2000. Harga jualan emas itu ialah RM 1880. Beza banyak dengan harga emas biasa.



Bagi yang risau tentang zakat simpanan emas 2.5%, laburkan je emas tu melalui Public Bank. Difahamkan bahawa Public Bank ada menerima pelaburan emas. Yang ni aku tak pasti macam mana caranya. Tapi dari sini kita dapat elakkan zakat simpanan emas. Maklumat lanjut layari www.publicdinar.com.



p/s: Dah macam agen Public Gold pulak dah.

2 comments:

-yana mz- said...

nak satu..

Ron Fitri said...

ni la mas kahwen awak nnti...wee~