APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, February 20, 2011

KaLaU DuLu, KaLaU sEkArAnG

14 Februari 2011, Jam 2020

Kalau dulu cakap, "Duit nak beli makanan tak ada. Sebab tu aku kurus",
Sekarang kita cakap, "Lauk ni tak sedap betul. Standard makanan itik".

Kalau dulu kita cakap, "Duit nak beli baju tak ada. Sebab tu baju aku buruk",
Sekarang kita cakap, "Baru pakai 3 kali dah buruk. Kena beli baju lagi la ni".

Kalau dulu kita cakap, "Sebulan RM300 je? Boleh beli ikan masin je la",
Sekarang kita cakap, "Sebulan RM3000 je? Tak boleh la makan kat hotel".

Kalau dulu kita cakap, "Lauk sikit je hari ni. Tak boleh la nak bagi jiran sikit",
Sekarang kita cakap, "Dia tak pernah bagi lauk kat aku. Buat apa aku nak bagi".

Kalau dulu kita cakap, "Buku latihan cuma ada 1 je. Macam mana nak belajar",
Sekarang kita cakap, "Mak tak hantar saya tuisyen. Sebab tu la saya gagal".

Kalau dulu kita cakap, "Tak ada duit lah. Mana mampu nak sedekah",
Sekarang kita cakap, "Tak ada duit kecik lah. Lain kali lah sedekah".

Kalau dulu kita cakap, "Penat lah naik basikal pergi kerja. Peluh-peluh aku",
Sekarang kita cakap, "Kereta ni air-cond rosak pula. Peluh-peluh aku".

Kalau dulu kita cakap, "Weekend kat rumah je. Tak ada duit nak jalan-jalan",
Sekarang kita cakap, "Weekend kat rumah je. Tak ada masa nak jalan-jalan".

Kalau dulu kita cakap, "Sekarang ni sibuk lah. Tak sempat nak beribadat",
Sekarang kita cakap, "Dah tua lah. Tak larat nak beribadat".

Jadi, mana yang lagi baik sebenarnya. Kalau dulu ke, kalau sekarang?

No comments: