APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, November 14, 2010

MAIKEL JEKSEN

8 Jun 2010, Jam 1420

Setakat ni baru 7 hari aku praktikal kat kedai makan. Eh! Pale otak ko lah RoN. Bukan praktikal kat kedai makan lah. Praktikal sambil bekerja kat kedai makan. Haa~. Baru betol.

Kerja rasenye takde masalah sangat. Masalah'2 bese je. Pressure tempat praktikal takde sangat pon. Sume staff memang baik. Bersikap ramah dan jugak mesra even aku baru 7 hari kat sini. Diorang buat aku rase slesa dan rase macam staff yang dah lama kat sini. Happening abes. Cume kat kedai je yang macam stress sikit. Mungkin sebab keje kat kedai lagi byk dari keje kat tempat praktikal ni kot. Kerja kat kedai makan kene buat laju sket.

Dan kesan dari kerja dua tempat ni dalam masa 1 hari ni, muka aku lain sket. Abg aku yang tegur pasal ni semalam. Dia cakap aku nampak macam Maikel Jeksen. Maikel Jeksen?? Pe jadahnye aku macam Maikel Jeksen lak. Aku jalan undur mcm Maikel Jeksen ke? Abg aku pon explain "Muke ko nampak pucat pastu mata nampak lebam".

OoOo~. Sebenarnye kerja kat dua'2 tempat ni aku takde lah letih sangat. Tapi bile aku kerja kat dua'2 tempat ni, masa untuk aku berehat dah kurang. Al-maklum je lah. Dulu aku ni kaki tidur. Tidur kalau kurang dari 12 jam sehari bukan RoN namanye. Alih'2 sekarang ni kene tidur kurang dari 6 jam sehari. Mau tak terkejut badan gua yang tough ni bile kena gitu.

Solution?

Wat bodo je. Aku kena lah blajar besekan diri. Aku kene gagahkan tulang empat kerat ni sepanjang 5 bulan praktikal. Untung'2 jap lagi jadi tough betol'2. Yeah! Doakan aku kental dan bertahan untuk kerja sepanjang praktikal ni.

2 comments:

-yana mz- said...

itu yg sye suke pasal ron fitri ni..
die kental..
wlwpon die keding, saye suke mcm ne die pkir..
die keding busuk..

Ron Fitri said...

aip!...mane ade lah...ni dah kembang sikit dah...