APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, November 14, 2010

Kau Kata Kan

11hb Jun 2010, Jam 1045

Kau katakan,
Tunjuk sesuatu gunakan ibu jari.
Tapi ku lihatkan,
Kau tunjuk tak gunakan ibu jari,
Malahan kau gunakan tangan kiri.
Bagaimana ni?

Kau katakan,
Letakkan kenderaan di petak yang betul.
Tapi bila aku lakukan,
Kau cakap " kau ni skema betul",
"Parking lebih kurang je dah la dol",
Kau ni memang mantul.

Kau katakan,
Mesti kena mandi pagi setiap hari.
Tapi yang aku rasakan,
Bau kau ni macam dah tiga hari tak mandi,
Mulut kau pula macam bau b*bi,
Kau memang ngeri,

Kau katakan,
Patah tumbuh hilang berganti.
Tapi ku lihatkan,
yang tumbuh kembali hanya ilusi,
Yang hilang pula tidak kau ganti,
Pedihnya hati.

Kau katakan,
Lakukanlah sesuatu dengan ikhlas.
Tapi dari suatu sudut pandangan,
Ku lihat kau seperti mengharapkan balas,
Kebaikanmu semua kau ceritakan tanpa beralas.
Lihatlah, niat kau dah jelas.

Kau katakan,
Kau suka pada kebersihan.
Tapi yang kau perlihatkan,
Bilik kau la yang paling macam setan,
Rilek je kau ni kan,
Langsung tak segan.

Kau katakan,
Setia hanya pada satu.
Tapi kau suarakan,
Ape barang awek satu,
Awek biar beribu,
Hai, mane prinsipmu yang dahulu?

Kau katakan,
Sehari perlu solat lima waktu.
Tapi kemudian,
Kau terus tak keluar'2 dari bilikmu,
Dari pagi sampai ke malam pulak tu,
Konfius aku.

Kau katakan,
Hidup hanya sekali,
enjoy jangan sampai lupa diri.
Tapi yang aku lihatkan,
Kau ibarat lupa diri,
Enjoy sampai lupa kau akan mati,
Kawanku, berhati-hati.

Kau katakan,
Tulis blog jangan panjang'2,
Kang orang yang bace jadi bengang.
Tapi aku ni pulak kan,
Tulis blog sampai tak cukup ruang,
Macam nak kene pelempang,
Bile nak fullstopnye ni bang.

Okay. Cukup lah tu merapik. =D

No comments: