APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Sunday, November 14, 2010

3 Hari

4hb Julai 2010, Jam 1045, Di Bank Rakyat Kuala Selangor.

Nak tau camne nak abeskan gaji kerja 1 bulan ngan cepat? Ni berdasarkan pengalaman aku lah ye. Camni yang aku buat pada gaji bulan julai 2010

1hb Julai 2010, Jam 0045

Aku ngan c0ol datang kat Wak Zack. Urut'2 sikit bahu dia. Dia pndang je aku. Wat'2 tak paham lak orang tua ni. X pe beb. Wa rilek je. Dia ni memang ngengade sikit. Wa urut lagi bahu dia. Senyum je dia. Dia hulur sampul surat dalam ade isi duit. Wa capai duit tu, cakap tima kasih, pastu lincah kadok aku chow. Haha! Sampai je kat uma, aku check. Aik! apesal kurang seratus? Owh, baru aku ingat. Aku dah mintak gaji awal mase nak pegi segamat ari tuh. So, dah kurang seratus dah. Blom pape dah kurang seratus. Adeh!

2hb Julai 2010, Jam 0745

Aku hulur duit kat abg aku. "Bro, ni tolong bayarkan motor aku ye". Dia orite je. Dah ilang lagi sikit dah. Then gune la sikit'2 untuk utilities aku.

3hb Julai 2010, Jam 1045

Kring'2! Tepon bunyi. AKu tengok numburnya tidak dikenali. Skali aku jawab, "Ello En. Fitri ye. Saya dari GTMaxx Meru. Kami tak boleh renew Roadtax awak sebab ada saman tak settle. Tengkiu". Aduh! Kena gua ni. Terpakse la gune saving aku yang macam ada takda tuh. Saman tak boleh nego. RM300 fixed!

Tengok tuh. Wa tak gune duit gua wat enjoy pon lagi. Tapi dah abes. Sdey giler lah. Rezeki gua kej 30 ari wa abeskan 3 ari je. Bukan merungut. Cume sekadar mengadu je =(