APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Saturday, June 5, 2010

~UiTM Malaysia~

17 Mei 2010, Jam 1.00 pagi

Mungkin ramai yang tak tahu UiTM Shah Alam juge di kenali sebagai UiTM Malaysia. Sebelum ditubuhkan nama UiTM Malaysia, UiTM dikenali sebagai Institut Teknologi Mara (ITM). Tapak pertama ITM adalah di tapak UiTM Malaysia kini. Kemudiannya, nama ITM Shah Alam ini ditukarkan kepada UiTM Shah Alam kerana ITM telah dinaik taraf daripada institut pengajian kepada universiti bagi bumiputera. Oleh sebab UiTM Shah Alam ini merupakan induk bagi semua cawangan UiTM di Malaysia, maka UiTM Shah Alam ditukarkan kepada UiTM Malaysia.

Apesal aku semangat sangat cite pasal UiTM Malaysia ni? Semangat UiTM dihatiku ke ape ni?

Ni baru intro la beb. Sebenarnya nak cite, ade kisah sikit kat UiTM Malaysia ni. Baru je jadi beberapa hari lepas. Takde kaitan ngn intro. Intro ni pon aku tak tau fakta or auta. Aku goreng ikot pe yang jari aku nak tulis.

15hb Mei 2010, Jam 8.00 mlm - Text Message Story
L - "Awak'2. Kite nak datang UiTM sok. Tapi kite tak tau jalan nak ke sane. Camne eh?".
R - "Awak jalan je terus. Don't belok'2. Eh. Silap. Camni je lah awak. Sok kite datang jumpe awak. Kite tunjukkan jalan"
L - "Orite =)"

16hb Mei 2010, Jam 9.30 pagi
L - "Awak'2. Kite dah kat exit Bukit Raja ni."
R - "Jap lagi kite smpi ye awak. Tggu jap =)"

Sekali aku sampai, MAK AIHHH!!! Apesal ade mama dia kat situ? Berderau beb darah gua. Dengan berselipar jepun yg menunggu mase nak putus je tuh, aku buat'2 rilek dan datang kat kete tuh."Samekom makcik"."w'salam". Borak la sikit'2. Aku buat'2 rilek je. Padahal aku punye berdebar, Tuhan je yang tau. Aku pon tunjuk la jalan pegi UiTM Malaysia. Sampai kat sane borak lagi sikit. Mase tu aku cume bleh tgk 'L' dari jauh je la. Nak duk dekat, kang tak pasal'2 ade yang kene reject plak. Dah la gua selekeh je pakai selipar jepun. Tapi kan, makcik ni sporting rpnye. Makin lame aku slesa bile borak'2 ngn mama, eh! Silap. Makcik.

Pastu gerak kedai runcit, cari makan sket'2. Mase makan tu aku makan roti telur dua keping. Pergh. Sampai sekarang aku kne bahan pasal makan dua keping ngn mama dia. Adess. Pastu aku tunjukkan jalan utk diorang balik, then aku pon gerak lah balik. Sampai rumah ade sambungan text message story:-

L - "Awak'2. Mama kite cakap awak keding sangat. Pastu awak ni sempoi je pakai selipar jepun".
R - "Yeke. Mesti mama awak takut kite tak mampu bagi awak makan sebab kite sendiri macam tak cukup makan je kan? =P".
L - "Awak ni. Cubit nak? Mama kite ajak awak datang UiTM lagi mase konvo abg kite nanti"
R - "Kalau kite lapang, kite datang k"

Wah! Macam positif sign je. Hopefully mama awak suke la ngan diri saye ni.

Even aku nervous gile, aku still rase excited sebab jumpe ngan mama kepada gf aku. Actually, ni la pengalaman pertama aku jumpe ngn mama kepada gf aku. Kapel sebelum'2 ni memang tak penah pon. Ni satu perkara baru.

Banyak betul i belajar bile ngn u ni kan. Huhu. Like it. I komited nak jumpe ngn mama u lpas ni. and i janji next time i bagi impression yang lebih baik kat family u k. =)

1 comment:

-yana mz- said...

hehe..awak2..
detail nye awk cite..
ahahha..nk tergelak lah bace..
adehhh..
ahahaha