APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Saturday, June 5, 2010

CrAcK!

3hb Jun 2010, Jam 0100

Mende ni dah jadi lama dah. Aku saje nak tulis kat sini sekadar nak berkongsi pengalaman diri yang tak seberapa ni. Name pon belog. So ape salahnye kalau aku nak share mende ni ngan anda'2 sekalian (*Ceh, bajet ade pembaca)

Mase tu umur baru 17 tahun dan berada di tingkatan 5. Dulu aku dok kat asrama start dari form 1 smpi lah form 4. Sekolah aku ni leceh sikit. Bende kecik pon boleh jadi reason untuk ditolak dari menetap di asrama. Ade la beberapa reason knape aku tak dok asrama mase form 5 tuh. Oleh sebab post kali ni nak cerita pasal CrAcK!, so aku terpakse la tinggalkan cerita asrama aku ni. Maybe cerite next time je lah.

Ape yang aku maksudkan ngn CrAcK!? CrAcK! kat sini refer to patah. Act, aku penah patah kaki dulu'2. So, ni aku nak cite la kenangan aku tuh.

Aku memang berulang alik dari rumah ke sekolah tiap'2 hari. Mase tu bukan naik 125. Naik motor kriss mase tu. Aku naik berdua ngan sorang member aku ni every school day. Jimat sikit minyak sebab boleh tong'2. Aku ni bukan rajin sangat nak merempit ni. So, aku slallu tukar'2 rider ngan dia. Sehinggalah sampai ke suatu hari....jeng'3~

Aku gerak ke rumah dia kul 6.45 macam slalu. Ari ni, turn dia rider motor. Aku kasi la dia bawak motor kriss tuh. Kitorang pon gerak la macam bese. Dia ni bawak sopan sket. Reti gak cilok tapi takde lah ganas sangat. Elok je dia bawak. Tapi mende dah nak jadi. dah lebih kurang 20 minit atas jalan, tetibe jalan kat depan tu macam jammed lah. Dia pon cilok la sikit'2. Tengah dia cilok kat kiri jalan tuh, aku ade perasan ade kete nak belok ke kiri. Aku rase member aku ni tak perasan kot. Dia pon dengan selambe pulas minyak kuat sikit. Ape lagi.

BEDEBABOOM!!!!

Aku perasan yang aku terbang atas udara lebih kurang 3 saat. Pastu aku mendarat dalam keadaan berdiri tegak. Memang sakit giler kaki kanan aku mase tuh sebab aku landing pakai kaki kanan je. Meraung aku mase tuh. Sakit giler. Aku tengok kaki aku terus bengkak. Ade sorang brader tu cakap "kaki patah ni dik". Dia lincah bawak aku ngan member aku pegi hospital. X-ray. Yup! Tepat tekaan brader tuh. Kaki aku patah. Doktor cakap takyah masuk besi. Juz simen je. Lega aku dengar. Kalau soh masuk besi, siap kene operation bagai. Aku memang bernasib baik sebab juz kene simen je. Alhamdulillah.

Dah la mase tuh dekat'2 SPM. Dulu budak dok gurau'2 cakap SPM kaki balut lah. Nah kau Ron. Rase sendiri. Kaki berbalut mase SPM. Pengalaman menarik beb. Boleh cite kat anak cucu nanti'2. Haha!

Walaupon mende dah berlalu lebih kurang 5 tahun. tapi kesannya still terasa lagi. Kalau mase solat tuh, duduk antara dua sujud ngan duduk tahiyyat akhir terasa sakit lagi kat bahagian lutut. Tapi mungkin dah biase kot. Aku ignore je lah.

Dan sekarang aku dah tak nak merempit kaw'2 macam dulu'2. Bawak laju sikit'2 je dah la. Tak mau aku patah kaki lagi. =(

1 comment:

-yana mz- said...

x laju ea??
hehe...
laju semacam je rse nye..