APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Saturday, June 5, 2010

PeNgaLaMaN PeRtAmA

26hb Mei 2010, Jam 0315

Post yang lepas'2 aku ade sebut pasal invitation dari mama dia untuk datang ke majlis konvokesyen abg dia. Dan akhirnya sampai jugak tarikh 26hb Mei ni. Perasaan teruja? Mungkin ye jugak. Tapi aku rase lebih kepada perasaan gemuruh. Gile ko. Nak jumpe ngn mama, ayah n abg dia. Sure la nervous. Aku ni dah la tak pernah wat mende macam ni. Tapi kalau dah namenye RoN, nervous pon mesti la wat'2 tenang je. Ceh. Poyo lah.

Aku dah siap'2 bg tau kat mak pasal ni. Mak senyum. Dalam kepala dia maybe pikir anak dia ni dah besar, dah pndai dah selangkah lebih dari abgnye. Ade la jugak sikit'2. Hehe. Aku anta mak pegi skolah. Settle, aku gerak terus pegi UiTM Malaysia. Perasaan gemuruh semakin membara. Bile sampai tu aku baru tau family dia dah masuk dalam dewan dah. So, ilang nebes jap. Aku pon ajak dia jalan'2 Alam Central.

Boring la Alam Central ni. Aku jarang sangat datang Alam Central. Bile datang tu baru aku tau dalamnye boring giler. Pusing'2 situ je lah. Then pg makan. Beli barang sikit. Then balik lah UiTM. Mase ni la yang aku nebes giler. Family dia dah kuar dari dewan. Aku nengok ayah dia. Tangan aku dah sejuk dah. Tapi wa buat'2 rilek je beb. Salam jugak ngn ayah dia. Mesti ayh dia perasan tangan aku sejuk. Aku rase mase salam ngn abg dia pon abg dia perasan tangan aku sejuk semacam. Borak sikit ngn abang n ayah dia. Orite je la kot. Buat'2 mesra. Padahal suara pon tersekat-sekat. Memalukan.

Pastu kan, tetibe aku rase nak bg sumthing kat dia. Aku pon kasi bunge tu kat dia. Abang dia nmpk aku kasi. Pastu kan, aku dengar ko gelakkan aku la Amir (*Abang dia). Siot kau. Mama dia pulak bleh tanye "Untuk makcik takde ke?". Bukannye tak nak kasi kat makcik. Tapi takot pakcik jeles lak kang. Ala. Alasan sume tu RoN~. Ceh. Petang tu terus gerak balik. Ape lagi. Keje lah. Penat la jugak. Tapi buat'2 kental je lah. Keje jugak beb. Duit mesti mau cari. Kasi top up duit balik. Kalau tak, kang ade lah BKK5370 kena tarik.

Sebenarnye takde mende sangat yang nak di ceritakan kat sini. Tapi main point aku is GEGEL. Ni memang satu pengalaman baru untuk aku. Jumpe ngn family dia yg mane aku tak penah buat kat family yg sebelum'2 ni. Hopefully family kamu boleh trime penampilan n cara saya. Next time boleh jumpe ngn family awak lagi. =)

Ni ade beberapa pics untuk tatapan dan kenangan:-


Pics 1 : Kat Taman Tasik Shah Alam


Pics 2 : Liya kat Tepi Tasik


Pics 3 : Her Family Kat UiTM Shah Alam


Pics 4 : Aku, Amir n Liya


Pics 5 : Her Family Again

No comments: