APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Thursday, March 25, 2010

Itulah Pendakian

Diriku begitu hampir untuk melihatnya
impian yang terlalu aku impikan
Namun begitu, satu suara dalam diriku berbisik
Kamu tidak mungkin akan dapatkan impian itu
Walau sedekat manapun ia dengan dirimu

...

Setiap langkah telah ku ambil
Setiap bisikan naluriku telah ku lakukan
Tetapi akhirnya buntu nan tanpa arah
Keyakinanku mulai pudar
Tapi mungkinkah aku harus berpaling dari impianku itu?

Tidak!

Aku perlu kuat
Aku harus terus dan terus mencuba
Memastikan aku akan terus mendongak
Lantaran berusaha mencapai impikanku itu

Nanti pasti akan ada satu puncak yang menantiku
Aku kan terus pastikan diriku akan senantiasa melangkah
aku harus persiapkan diriku dengan segala kemungkinan
Kerana tidak setiap perjalananku akan menemui kejayaan
Dalam kejayaan pasti akan ada kegagalan
Kadang kala kegagalan juga perlu
Untuk mengajarku sesuatu yang lebih bermakna

Ia bukan tentang berapa pantas untuk aku tiba di sana
Pantas tidak memberi maksud gagah
Laju tidak memberi maksud hebat
Ia juga bukan tentang apa yang sedang menunggu di atas sana

Ia tentang kepuasan yang tidak terhingga
Yang tidak mungkin akan di kecapi di bawah sana
Ia juga tentang nikmat Tuhan yg begitu Maha Hebat
Betapa indahnya melihat ciptaanMu ini



Itulah pendakian =)

Act, ni la 1st time aku buat sajak...haha!...satu pencapaian baru nieh...
Oleh sebab aku bukan A.Samad Said, jadinye ayat aku ni xde la sebaik mana pOn..
hOpefully kOrg bleh la paham pe yg cube aku sampaikan nie...

No comments: