APA? INGAT AKU BODOH PASAL KOMPUTER, AKU TAK BOLEH ADA BLOG?

DAPAT PULAK!!!

Saturday, April 10, 2010

Konflik Dalam Diri

- Hidup tidak akan sunyi dari konflik.
- Tapi bila ada konflik berkaitan, diri sendiri yang akan rasa sakitnya walaupun sedikit.
- Dunia ini memang sesuatu yang penuh dengan rahsia.
- Tidak semua perkara yang berlaku seperti yang kita jangka dan harapkan.
-Tetapi sekiranya semua berlaku seperti yang di rancangkan, pasti juga bosan kerana tiada cabaran.
- Aneh bukan?

- Konflik dengan diri sendiri antara perkara yang paling menyakitkan.
- Tatkala diri masih cuba mencari identiti sendiri, pelbagai konflik yang akan muncul.
- Konflik diri akan muncul pada pelbagai tahap kekerapan.
- Ada yang kerap kali.
- Ada yang hanya sesekali sahaja.
- Padaku, aku cemburu bagi yang merasakannya sesekali.
- Aku cukup sakit bila kerap kali berhadapan dengan konflik dalam diri.
- Masih banyak lagi yang perlu aku pelajari.
- Aku benci menghadapi konflik dalam diri.
- Tapi aku tahu ia penting dalam mematangkan diri.
- Walaubagaimanapun aku tetap tidak suka akan ia.

- Aku letih dengan konflik dalam diri aku.
- Cepatlah berlalu wahai KONFLIK DALAM DIRI.
- Tenangkanlah hatiku sementara waktu ini.
- Aku mahu diriku tersenyum bila sendirian, fikiranku yang lapang, hati yang tenang.
- Just let me rest first.
- Please~

1 comment:

Anonymous said...

so find urself dear...
ignore person or anything that make u konflik dlm diri..
jgn sakitkan diri sendiri..
think of yourself first..
person or anything yg make u konflik dlm diri cume akan wat u merana je...
believe it..